Publicerad 2022-02-21 | 13:00

Joakim Nilsson ny vd för AB GF Swedenborg

Christian Berner Tech Trade AB (publ) utser Joakim Nilsson till ny vd för dotterbolaget AB GF Swedenborg Ingenjörsfirma

Joakim Nilsson tillträder som ny vd för GF Swedenborg 1 maj 2022. Joakim Nilsson kommer närmast från Nordic Water Products AB där han har haft rollen som Sales Manager och dessförinnan Area sales manager på Camfil Power Systems AB. Joakim Nilssons utbildning är ingenjör med inriktning mot maskinteknik vid Göteborgs Universitet.

— Joakim har en bred erfarenhet från tidigare ledande befattningar och en mycket bra bakgrund och kompetens som passar för GF Swedenborg, säger Bo Söderqvist, vd för Christian Berner Tech Trade AB.

— Jag ser fram emot att börja arbeta på GF Swedenborg. Bolaget har haft en stark utveckling de senaste åren, och tillsammans med medarbetarna vill jag bidra till att bolaget ska fortsätta denna utveckling, säger Joakim Nilsson, tillträdande vd på GF Swedenborg.

Patrik Swedenborg, nuvarande vd och tidigare ägare, har på egen begäran valt att lämna sin roll som vd för GF Swedenborg. Patrik kommer fortsatt vara anställd i GF Swedenborg som ansvarig för projekt inom rökgasrening och den egna produkten Swedspjäll.