Publicerad 2017-02-22 | 11:16

Christian Berner Tech Trade AB (publ) utser ny vd i Norge

Christian Berner Tech Trade AB (publ) har utsett Herman Christian Thon till ny vd för den norska verksamheten Christian Berner AS och medlem av koncernledningen. Herman tillträder den 1 april 2017 och kommer från en position som Director Solutions and Services på GS-Hydro AS. Han efterträder Nicolai Lenschow som kommer att lämna bolaget.

-  Jag är mycket glad att Herman tar över vd-rollen i Norge. Han har rätt erfarenhet och gedigen kunskap, samt en hög energinivå. Jag är övertygad om att han kommer skapa engagemang och entusiasm i Christian Berners norska team kring utvecklingen av vår verksamhet, säger Bo Söderqvist, vd Christian Berner Tech Trade.

- Det ska bli spännande att få leda Christian Berner AS och tillsammans med medarbetarna i verksamheten utveckla bolagets lönsamhet och tillväxt. Jag ser också fram emot att ingå i koncernledningen där jag kan tillföra fördjupad kunskap kring utvecklingen av tjänste-och serviceerbjudandet, säger Herman Christian Thon.