Publicerad 2019-06-14 | 09:00

Christian Berner Tech Trade AB (publ): Joel Lybert utses till ny vd för dotterbolaget Zander & Ingeström AB

Joel Lybert har utsett till ny vd för dotterbolaget Zander & Ingeström AB (”Zander & Ingeström”), ett dotterbolag till Christian Berner Tech Trade AB (publ), och till medlem i Christian Berner Tech Trades koncernledning. Lars-Olof Larsson, nuvarande vd för Zander & Ingeström, har på egen begäran valt att lämna sin anställning som vd, men kvarstår i sin nuvarande roll tills Joel Lybert tillträder som ny vd för Zander & Ingeström. Lars-Olof Larsson kommer efter att Joel Lybert tillträtt som vd, vara anställd i Zander & Ingeström som ansvarig för projekt inom värmepannor.

Joel Lybert tillträder som ny vd för Zander & Ingeström 1 oktober 2019. Joel Lybert kommer närmast från Siemens AB där han har haft rollen som Business Unit Manager – Industry Customer Services och dessförinnan Sales Director – Power & Gas.

— Joel har en bred erfarenhet från flera ledande befattningar och en mycket bra bakgrund och kompetens som passar för Zander & Ingeström, säger Bo Söderqvist, vd för Christian Berner Tech Trade AB (publ).

— Jag ser fram emot att börja arbeta på Zander & Ingeström. Bolaget har haft en stark utveckling de senaste åren, och tillsammans med ledning och medarbetare vill jag bidra till att bolaget ska fortsätta denna utveckling, säger Joel Lybert, tillträdande vd på Zander & Ingeström.

Nuvarande vd Lars-Olof Larsson lämnar vd-rollen på egen begäran, men kvarstår i sin nuvarande roll tills Joel Lybert tillträder som ny vd för Zander & Ingeström. Därefter kommer Lars-Olof fortsatt vara anställd i Zander & Ingeström som ansvarig för projekt inom värmepannor.