Publicerad 2015-02-10 | 08:30

Christian Berner Tech Trade AB (publ) levererar processtankar till Swix vallafabrik

Teknikföretaget Christian Berner AS har fått uppdraget att leverera teknisk utrustning till Swix Sports nya anläggning i Lillehammer. Ordern värderas till 2,3 miljoner norska kronor och ger Christian Berner AS ännu bättre fäste på den norska marknaden.

Swix Sport finns överallt där skidåkning finns och är ett av skidbranschens starkaste varumärken. När företaget nu bygger en 9 600 kvadratmeter stor fabrik i norska Lillehammer ställs stora krav på produktionsutrustningen. Den nya fabriken – som väntas stå klar sommaren 2015 – ska ge det klassiska skidåkarmärket ytterligare framgångar.

– Vi vill vara nummer ett på vår marknad och det kräver hårt arbete och bra utrustning. Christian Berner har goda referenser och är en solid aktör på marknaden. Dessutom fick jag en bra känsla av att samarbetet verkligen betyder något för Christian Berner. Nu ser vi fram mot att höja produktionskvaliteten ytterligare, säger Torbjörn Haugen, verksamhetschef på Swix Sport.

Christian Berner valdes efter tuffa förhandlingar och i hård konkurrens med andra kandidater. Den nordiska teknikexperten presenterade den bästa och mest prisvärda tekniska lösningen. Inom kort ska Christian Berner leverera tolv stycken processtankar med specialanpassade omrörare som hanterar de olika processtegen i produktionen av bland annat skidvalla. Christian Berner har funnits sedan 1897 och har samlat på sig en stor erfarenhet av att leverera avancerad teknisk produktionsutrustning till industrin.

– Tack vare vår långa erfarenhet har vi möjlighet att erbjuda kostnadseffektiva avancerade tekniska lösningar som är skräddarsydda för våra kunder, säger Stefan Arfvedahl, chef för Vätsketeknik på Christian Berner AS i Norge.

Swix Christian Berner AS